Thursday, August 6, 2009

Ini dia mentaliti Menteri Barisan Nasional /Umno

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, setakat ini, hampir RM20 juta kerugian akibat demonstrasi anti-ISA Sabtu lalu telah ditaksir.

"Hari ini saya sudah berjumpa dengan 20 persatuan peniaga yang menghantar memorandum dan tuntutan. Saya rasa, sudah hampir RM20 juta sudah yang saya dapat.

"Tetapi ramalan saya itu kerugian keseluruhannya, termasuk kehilangan pendapatan pada masa akan datang apabila pelancong tidak datang, khususnya di Kuala Lumpur.

"Pelabur asing pun enggan datang," katanya.

Beliau diminta menjelaskan jumlah sebenar kerugian peniaga akibat demonstrasi anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) didakwanya membawa kerugian RM100 juta hingga RM200 juta.

Senator itu juga berkata, kerajaan tidak akan memberikan bantuan kewangan kerana kerugian tersebut tidak berpunca daripada mereka.

"Pada masa ini, saya rasa (kerajaan) tidak patut terlibat. Ini bukan kesilapan pihak kerajaan, tetapi (kesilapan) mereka yang tidak bertanggungjawab.



Apa penjelasan beliau yang mendakwa kerugian RM 100 juta hingga RM 200 juta ???
Tidak pandai atau tidak tahu hendak menjelaskan. ???? bagi lah fakta dan angka. (fact and figures). Jangan lah dipetik dari langit atau main hentam keromo sahaja.

Sekarang pula kata 20 juta dan semalam ada maklumat mengatakan 10 juta.. Macam main teka teki sahaja.

Nak tahu lagi ... kerugian tersebut bukan disebabkan demonstrasi tetapi disebabkan tindakan polis yang menghuru hara kan demonstrasi tersebut. Bila PDRM dah buat begitu kerajaan kena bertanggongjawap atas segala kerugian dan bukan penganjur demonstrasi tersebut.

Cuba jangan dihuru harakan demo tersebut. Bukan nya peniaga rugi malah akan berlipat ganda untungnya, Sambil demo boleh beli pakaian untuk hari raya serta sambil makan dan minum. Kenapa bodoh sangat kementerian yang berkaitan. Masa kan itu pun tidak boleh fikir.

Tak kan hanya tahu cium keris atau ajak perempuan ikut pergi tandas atau meraba punggong perempuan.


Nak tahu lagi apa jadi di tempat tiada demostrasi ... hari tersebut semua jalan nak masuk KL semuanya penuh sesak walau pun tiada demonstrasi dikawasan tersebut. Banyak urusan tergendala. Orang yang mahu menikah terlewat dan mahu melangsungkan perkahwinan terlewat... Pak imam dah balik sebab ingatkan pengantin tidak datang. ... pelajar pelajar yang mahu pergi kuliah hari tersebut terlewat.. siapa yang nak tanggong segala kelewatan yang mengakibat kerugian wang ringgit.. dan siapa nak tanggong lebihan menggunakan minyak petrol akibat asyik main gear 1 dan 2 sahaja. tentunya kerajaan. Jangan cuba nak lepas tangan.



No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2