Thursday, July 7, 2011

MUHYIDDIN YASSIN - STADIUM MERDEKA TAK BOLEH


Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata kegigihan Bersih untuk mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka yang bersejarah menandakan ketidakjujuran dalam mencapai penyelesaian secara baik dan adalah bertujuan untuk memprovok.


Beliau juga berkata bahawa Bersih telah tidak berterima kasih keatas kelembutan kerajaan sebaliknya mencabar keputusan Kabinet untuk tidak membenarkan perhimpunan yang akan diadakan di mana-mana sahaja dalam ibu kota.


"Saya melihat tindakan mereka sebagai agak provokatif. Mereka sentiasa mahu melawan. Saya rasa seolah-olah ada ketidakjujuran dalam tindakan mereka, "katanya pada sidang akhbar di sini.

Muhyiddin berkata keputusan (tidak membenarkan perhimpunan di stadium lama) telah dicapai berdasarkan empat sebab: kapasiti Stadium Merdeka yang kecil yang dapat menampung 30.000 penonton; sifat bersejarah infrastruktur; pemilikan stadium dan lalu lintas kesesakan.

Bersih telah menyatakan niatnya untuk mengumpul sebanyak 300,000 peserta perhimpunan tersebut, tetapi Muhyiddin berkata pihak penganjur tahu sepenuhnya dan kapasiti stadium.


"Kapasiti tersebut adalah rendah dan mereka tahu ini, jadi apa yang sebenarnya niat mereka untuk mengadakan perhimpunan di sana?" Katanya, sambil menambah bahawa gabungan 62 NGO mungkin menaruh udang di sebalik batu.

FMT

ULASAN.

Muhyiddin tidak pula kata BERSIH itu haram dia hanya kata Stadium Merdeka tidak boleh menampung begitu ramai penyokong kerana kapasiti nya kecil.

Jadi dengan ini maksudnya perhimpunan bersih boleh dia adakan tetapi bukan di Stadium Merdeka.

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2