Wednesday, April 22, 2009

Interaksi Pak Lubis dan Dato' Shamsudin Nawawi berkaitan kes Speaker DUN Perak - Sambungan

Dato' Shamsuddin Nawawi (DSN). Political Secretary since 1999 i.e when Tun M was still Prime Minister. Been in legal practice since 1982.

Dato' Shamsudin said

Hahaha Pak Lubis,Kalau masih boleh "think" kira ok lagi lah kan? Kalau dah tak boleh think....dah tak boleh tulis lagi lah...dah sampai ajal!Seriously I "think" tu sebab grounds of judgment belum keluar.

Salam Pak Lubis
April 21, 2009 3:11 PM
Pak Lubis said

Salam Dato' Sham.

"Think" dimaksudkan disini adalah 'fikiran.' Kalau dalam hearing di mahkamah apabila ditanya oleh peguam sesuatu perkara kalau kita kata 'i think" tidak cukup meyakinkan. Kalau peguam yang garang tentunya kita kena herdik. Jawapan yang patut dijawap samaada 'Ya' atau 'Tidak' atau yang seumpamanya. Dato sendiri tentu lebih ariff kerana itu adalah bidang Dato'.

Kalau dah ajal memang kita tidak boleh menulis langsung tetapi adakalanya kita tidak boleh'think" dan seterusnya tidak boleh/dapat menulis kerana tidak tahu apa yang nak ditulis.

Anyway Dato'. Thanks for interaction. Hoping to meet again in another issue and hope that the Ground of Judgement be release for us to have a discussion again.

April 22, 2009 2:14 AM

3 comments:

Prof. Era Pasca said...

makamah perlu berinteraksi dengan rakyat... supaya telus..
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html

Seladang said...

Berapa banyak Dato cari makan da!!!

Pak Lubis said...

banyak da dia makan

BERITA DARI BLOGGER 2