Friday, May 1, 2009

Rakan - Memerlukan KIta - DSAI harap Dapat Membantu

Dipetik dari Blog-list Malaysia..
Posting oleh matcomot dan diedit

Jumaat lepas, heboh di akhbar akhbar utama, kisah seorang pengendali blog "pahangdaily"disaman sebanyak RM 2 juta atas tuduhan fitnah. Saman ini telah dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan. Mangsa kononnya yang diliwat Dato Seri Anwar Ibrahim.

Kepada rakan rakan bloggers yang lain, apakah bantuan yang perlu diberikan kepada bloggers berkenaan "cucu mat kilau". Tiadakah kesedaran sosial untuk membantu sesama blogger

Begitu juga sikap para pemimpin PAKATAN RAKYAT yang lain. Blogger " cucu mat kilau" adalah salah seorang bloggers yang cuba membersihkan nama DSAI.

Tetapi apa yang DSAI telah lakukan untuk membantu beliau. Dan juga kemana perginya peguam-peguam PKR yang handal handal di dalam membantu "cucumatkilau".


Adakah hati Saiful Izham, Latifah Koya, Shamsul Iskandar telah dibutakan dengan sedikit kemenangan?. Di mana sikap kemanusiaan DSAI dalam membantu blogger ini.

Blogger "cucu mat kilau" telah memberitahu memang sah tiada bantuan, sama ada sokongan moral apatah lagi bantuan Nasihat Guaman. Beginikah sikap seorang pemimpin yang langsung tidak memperdulikan nasib seorang yang membela maruah DSAI sendiri?.

Begitu juga sikap para sahabat bloggers yang lain. Sehingga posting ini ditulis, tiada sokongan dari sahabat bloggers sama sekali Ayuh, buka minda, buka mata hati...seorang rakan kita "cucumatkilau" perlukan kita semua di kala ini. Beliau bukan meminta wang ringgit, sebagai pejuang seperti beliau. Pamerkan no akaun di laman blog bukan pilihan. Beliau cuma perlukan sokongan moral.

Berkenaan bantuan guaman, diharap sangat DSAI dan Pakatan Rakyat uruskan.

1 comment:

Seladang said...

Doa kepada sahabat yang terinyaya tidak semestinya disampaikan secara tulisan - ianya amat baik dipohon kepada Allah agar sahabat yang berjuang di atas kebenaran diselamatkan olehNya.

BERITA DARI BLOGGER 2