Thursday, March 31, 2011

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru Rakyat Sarawak perlu menolak "hantu" dan "jembalang"

Rakyat Sarawak perlu menolak "hantu" dan "jembalang" yang akan datang dengan mulut yang manis membuat pelbagai janji dan tawaran tetapi sebenarnya hanya pembohongan dan kepalsuan, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Katanya pilihan raya negeri Sarawak pada 16 April depan adalah peluang terbaik bagi rakyat Sarawak berbuat demikian.


Muhyiddin berkata "hantu" dan "jembalang" itu sebahagiannya datang dari Semenanjung manakala sebahagian yang lain sudah ada di negeri ini.


"Perjuangan mereka hanya untuk kepentingan suku sakat mereka... bukan untuk semua rakyat. Ini (pilihan raya negeri) adalah detik penentuan yang penting bagi rakyat Sarawak untuk masa depan yang terjamin," katanya ketika berucap di Majlis Bersama Rakyat di pinggir Sungai Sarawak di Kampung Boyan-Gersik di Kuching hari ini.


Ulasan

Apa orang lain kata tentang kata TPM ????Sebahagian komen tentang Mahyuddin ...untuk membaca semua komen baca Malaysiakini

Roslee Ayob · Top Commenter · Sek men jitra
Janji Jembalang

Jangan kata janji jembalang tuan, tak elok. Nak tau jembalang atau tidak, bagilah Pakatan Rakyat perintah selama tiga penggal. Kalau tak tertunai janji dlm tiga penggal, barulah boleh kata janji jembalang.

Pelik, seorng timbalan perdana menteri boleh cakap mcm tu sedangkan PR belum lagi perintah negara. Harap rakyat Sarawak tidak bodoh termakan kata2 TPM ini. Nak tau janji jembalang atau tidak bagi PR peluang perintah. Umno dh perintah 53 tahun pun negara masih mundur ke belakang, sebab otak mereka maju!

Cucu Mat Candu: Tak sabar nak tengok Sarawak tumbang.

Ahmad Shafei · Top Commenter · Perunding Takaful at Zol's OrganisationSeorang TPM telah menghina pemimpin yang dipilih secara sah oleh rakyat dgn hinaan hantu dan jembalang....ini menunjukkan betapa despradonya BN utk menang.TPM telah menghina RAKYAT apabila memberi label itu kepada pemimpin yang dipilih rakyat..malang sungguh TPM membodoh dan mendungukan dirinya sendiri...

  • Irex Dan · Univeristy of Herbs
    Kenapa selepas 47 tahun bersama2 membentuk Persekutuan Msia, isu2 pembangunan masih hebat diperkatakan di swak? Ambil contoh, jalan2 yg menghubungkan bandar Sibu - Bintulu, ada part yg masih tahap "jalan kampung". kalau nak ke pedalaman, lagilah teruk jalannya... ops... lupa pulak saya.. Swak "negeri TERMISKIN" di Msia...hahaha

  • Shahabudin Shah · Works at Jabatan Kerja Raya
    deorang la tu hantu jembalang tu..dok buat janji2..dh berapa lama memerintah tp pa pun tak da..bla nk pilihanraya br nk terhegeh..bg api, air, jln..masa memerintah dlu buat tak tau ja...harap rakyat kat sana boleh pikir la...dh lama deorang memerintah...

  • Ismail Rosiah · Top commenter · Shah Alam, Malaysia
    yang menjadi pembakang pun rakyat malaysia...yang menyokong pembakang pun rakyat malaysia...ada ker patut seorang TPM menyatakan rakyat nya jembalang atau lebih tepat hantu...

  • Erika Natasha
    hehe, jembalang? dah terlebih tgk tv cerita seram la tuuu...

  • Muqlis Al-jabbar
    bro otak TPM kita..sama ngan otak burung kasawari...otak kecik..kekeke

  • Shaifuddin Sulaiman · SMBAS 82~86
    Tahniah RA: mai kita rakyat swk ni pi undi PR. tlg sebarkan azam kita nak tengok BN tumbang....

  • Syahreer Hadi Munir · Johor Bahru
    org tua tak sedar diri mahyuddin ni rupanya.. yg dia cakap tu sume tentang BN. taib cilaka tu dah kikis harta sarawak. jembalang tanah. tua kutuk tak sedar diri. negeri kaya tapi rakyat miskin.. miskin habis! ni nak pilihanraya, juta2 masuk.. sapa yg dpt? rakyat? pegidah mabuk! orang2 kampung sarawak! ini la masa utk anda mgubah nasib.. bagi peluang kat PR.. takyah lama.. klu Roslee kata 3 penggal.. sy kata sepenggal pun jadik la.. PR gagal.. korang pangkah la malaon2 BN ni balik. p mmpos sama BN..

  • Subki Arabi Abdul Rahman · Pembuat Keputusan at Persendirian
    aku tengok muka mahyudin di macam cepat muak.

  • Akiro Kiro
    Bomoh-bomoh dan jembalang memang permainan mereka yang gilakan kuasa......

  • Yazid Bon · New York, New York
    Kalau nak membodohkan diri sendiri lantak awaklah TPM jgn nak bodohkn rakyat yg hidup di era teknologi cyber ni melainkan org yg sanggup membodohkn diri sendiri je iaitu di kalangan puak2 mereka sj boleh percaya bulat2 wlu mereka hidup di era teknologi cyber ni di mana maklumat byk boleh diperolehi dan buat perbandingan.

  • Muhamad Shahril · Johor Bahru
    nampak bebeno byk sgt tengok cite hantu kat tv amngok. sebaik2 percakapan tu disertai dgn nas alquran dan sunnah sbg peringatan. rasanya susah nak tengok depa nak berhujah ngn alquran dan sunnah sbb berhujah tuk dunia semata2.

  • Zahari Bin Selamat · Kuala Lumpur, Malaysia
    Yg jembalang ni Bee End lah tu apa yg d'maksudkn oleh TPM ! kita tengok nanti Sarawak Bee End tumbang, sah lari lah smue jembalang2 yd ada d'Sarawak nanti....

  • Abdul Samad Alias · SM Methodist (ACS) Kampar Perak Darul Ridzuan
Inilah otak dungu TPM yang tak mahu malu sanggup gelar orang dengan perkataan seperti itu. Dizaman serba canggih masih percaya kepada hantu dan jembalang. Yang orang tak tahu hanyalah penyamun dan penyanggak zaman seperti yang Taib mahmud dan kuncu2nya buat di Sarawak. Tak percaya pergi tengok sendiri di kawasan pendalaman keadaannya lebih teruk macam sebelum merdeka setelah 30 tahun Taib Mahmud dan kuncu2nya memerintah. Bagi peluang kepada Pakatan Rakyat wahai rakyat Sarawak kamu pasti akan melihat perubahan tersebut dengan mata dan kepala kamu sendiri. Ngap Sayot Sarawak.......

Rosman Kadir · Kuala Lumpur, Malaysia
Siapa jembalang sebenarnya???? mulut yang manis membuat pelbagai janji dan tawaran tetapi sebenarnya hanya pembohongan dan kepalsuan...siapa????bukan ke Umno/Bn? bukan setakat janji perbodohkan rakyat 54thn memerentah janji macam2 janji..lepas menang pilihan raya habuk pun tara...Buku Jinga janji pakatan dibuktikan jika memerentah...tgk aja Negeri diperentah PR rakyat lebih hidup selesa berbanding pemerentah BN......jadi siapa jembalang sebenarnya?????jembalang tanah,jembalang air jembalang langit jembalang bumi dan segala bapak, hatuk jembalang sebenarnya adalah UNNGOK/ Be End...

2 comments:

Addin said...

salam..linkkan blog ana. http://addin77.blogspot.com.blog tuan dh dilinkkan.t.kasih

Pak Lubis said...

beres

BERITA DARI BLOGGER 2