Sunday, August 16, 2015

NAJIB AMAL POLITIK TAKUT


Najib PM paling takut sekarang. Dia diburu oeh berbagai hantu dalam fantasi dan realitinya. Apa saja tindakan diambil semuanya menimpa dia kembali.
,
Dia hendak menyembunyikan duit RM2.6 bilion tanpa menyebut "pendermanya" tapi akhirnya dia disaman oleh PKR atas tuduhan menggunakan "dana" yang melampau untuk PRU 13.
,
Zeti pula kata dia tahu sumber RM2.6 bilion itu tapi takut ditangkap kalau membocorkan sumbernyaa. Tapi Zeti telah memberi laporan mengenai 1MDB kepada Peguam Negara untuk mengambil tindakan selanjutnya.


Ini juga menakutkan Najib. Besar kemungkinan Peguam Negara, bekas calon UMNO yang kalah di Kelantan, akan menggaru kepala apakah dia berani bertindak atau membisu sejuta rahsia bagi menyelamatkan pahlawan Bugis yang sesat dalam belantara bala ini. Dia takut TS Muhyiddin mendedahkan "derma" yang bukan "derma" itu maka Muhyiddin dipecatnya.

Dia menggunakan taknik "aku maha kuasa dan aku akan kekal berkuasa" tanpa memperdulikan apakah rakyat suka atau pun tidak. Dia mahu UMNO hancur bersamanya pada PRU 14 nanti. Selagi tidak lahir Jebat dalam UMNO memaksa Najib letak jawatan maka selamaitulah dia bermaharajalela sebagai PM yang patah sayap, punya nafsu besar tapi sokongan rakyat semakin hilang.

Credit ; Yahya Ismail

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2