Saturday, July 18, 2009

Kenapa tempua bersarang rendah ( Kenapa Chua masuk PKR)

Apakah yang Chua Jui Meng cari dengan keluar dari MCA dan masuk PKR..? Bertanding dalam merebut kerusi Presiden MCA pun sudah 2 kali kalah. Kalau nak dilantik sebagai senator dan dapat menjawat jawatan menteri sekali lagi dibawah PR memang lah tak boleh sebab PR bukan perti memerintah. Rasanya dia cuma nak menyakitkan hati MCA kerana Chua sudah terasa dia sudah tidak diperdulikan mau didalam MCA apatah lagi didalam BN.atau ada tujuan lain.

Saudara Anwar Ibrahim pula dengan rela hati mengadakan keraian sehingga melupakan PAS untuk meraikan orang yang sebegini. Kurangkah pemimpin yang sebangsa dengan Chua yang kini berada didalam PKR?.

Saudara Anwar masih tak ingat bahawa rasanya Chua lah semasa didalam kabinet yang beria ia menolak rayuannya untuk mendapat rawatan di luar negeri dahulu. Saya tahu Saudara Anwar bukan orang yang menyimpan didalam hati atas perbuatan orang kepadanya dan amat cepat memaafkan. (Mahathir pun di maafkannya) . Tetapi Chua memang muka tak malu kerana tidak teringat perbuatan nya menafikan permintaan Anwar untuk berubat diluar negeri.

Adalah diharapkan jangan lah PKR ditipu sekali lagi oleh BN seperti mana PR telah ditipu oleh Nasha dan seterusnya terlepas Negeri Perak ketangan UMNO. Mana tahu ini adalah salah satu strategi UBN untuk menjatuhkan PKR dan seterusnya dapat memecah belahkan Pakatan Rakyat.

Saudara Anwar boleh menerima kemasukannya tetapi harus berhati hati dan jangan percaya sepenuhnya. Chua berkemungkinan ada strategi peribadi nya sendiri dengan memasuki PKR. Kenapa dia tidak masuk DAP ?? Saudara Anwar tentu lebih ariff sepak terajang dan strategi orang politik.

Blog Bila Harimau Sudah Menaip ada memberi komen seperti berikut

"Penting sangatkah kemasukan Datuk Chua Jui Meng dalam survival
Pakatan Rakyat? Mengapa keraian luar biasa seperti itu tidak dibuat
untuk mengingati pejuang
reformis jalanan yang berhati kering dan
bermati-matian berdiri teguh
di belakang Pakatan Rakyat sedari 10 tahun
yang lalu? "



No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2