Wednesday, July 15, 2009

Penyokong Pas dan Penyokong Umno Baling Botol, Kayu dan Batu

Pihak media telah melaporkan bahawa pihak Pas adalah menjadi pencetus kepada kejadian malang dimana dua orang anggota puteri Umno yang diberitakan cedera dalam insiden membaling batu. Ia tidaklah membimbangkan dan tidaklah seperti yang digembar gemburkan oleh pihak Umno.

Sementara itu Ketua Polis Negara, Tan Sri Lusa Hassan pula berkata dan menuduh kejadian itu telah berlaku akibat dari provokasi penyokong PAS sehingga mencetuskan ketengangan. Jabatan polis sepatutnya tidak terus membuat andaian siapa yang memulakan provokasi kerana terdapat dua orang penyokong Pas turut menjadi mangsa kejadian yang tidak diketahui siapa puncanya atau siapa yang mulakan. Mereka yang dilaporkan mengalami kecederaan.



Pihak media juga sepatut nya memberi perhatian dan `highlight’ kan kepada semua mangsa-mangsa yang tercedera dan bukan dari Puteri Umno sahaja. Ini menggambarkan seolah-olah mangsa hanya terdiri daripada penyokong -penyokong Umno dan tidak melibatkan penyokong PAS

Penyokong-penyokong Pas juga turut menjadi mangsa kejadian ini malah ia mengalami kecederaan yang lebih parah dari Puteri Umno.



No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2