Monday, July 13, 2009

Khabar Angin 5 Adun Pakatan Rakyat Menyertai Barisan Nasional

Desas-desus yang mengatakan lima Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan melompat parti dan menyertai Barisan Nasional (BN) adalah tidak benar.

Naib Presiden PKR negeri, Dr Lee Boon Chye berkata, lima ADUN berkenaan masih teguh bersama parti itu dan menyatakan ikrarnya untuk terus dengan Pakatan Rakyat (PR).

“Mereka masih ahli PR dan tiada seorang pun yang akan melompat menyertai Barisan Nasional,” katanya pada sidang akhbar di pejabat PKR Bahagian Gopeng di sini, semalam.


Menurut Boon Chye yang juga Ahli Parlimen Gopeng, lima ADUN berkenaan iaitu Tai Sing Ng (Kuala Sepetang), S Kesavan (Hutan Melintang), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), Chang Lih Kang (Teja) dan Abdul Yunus Jamahri (Kuala Kurau) telah ditemuinya semalam dan menyatakan tiada hasrat untuk melompat parti.

Katanya, khabar mengatakan mereka akan menyertai BN adalah tidak masuk akal kerana hanya ditimbulkan oleh sesetengah pihak sahaja.

Bagaimanapun, katanya ADUN bekas PKR yang melompat Bebas, Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) dan Osman Jailu (Changkat Jering) pula dikhabarkan tidak berpuas hati dengan BN kerana apa yang dijanjikan kepada mereka tidak ditunaikan - Sinar Harian

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2