Sunday, April 12, 2009

Pinang Meminang - Ibrahim Ali

Ini kata Datuk Ibrahim Ali seperti dilapurkan oleh Bernama


“Saya tidak akan meminang Umno, kecuali Umno yang meminang saya. Hingga kini saya tidak ada ilham lagi (bila ia akan berlaku),” katanya kepada pemberita ketika ditanya kedudukannya sama ada mahu mengekalkan status sebagai anggota Parlimen Bebas atau ingin kembali semula kepada Umno.


“Saya akan timbang semasak-masaknya terlebih dahulu kerana sebarang keputusan yang dibuat secara tergopoh-gapah akan menyebabkan seseorang cepat jatuh,” katanya selepas merasmikan mesyuarat agung tahunan ke-7, Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) di sini, hari ini.


Petikan Ulasan Al-Brangi di http://al-brangi.blogspot.com

Naik muak, mual, loya ketahap muntah hijau bila dengar si sundal ‘jalang politik’ Pasir Mas tu menggatal. Kononnya mengharap dan menunggu-nunggu pinangan dari UMNO. Harap-harap UMNO kutiplah dia dan beri tugas-tugas khas jaga semua Zoo-zoo di Malaysia dengan memberi keutamaan di dalam pembiakan semua spesis katak-katak di dunia.

Ulasanku .

Kalau diibaratkan Ibrahim Ali seorang perempuan maka aku fikir tidak akan ada orang yang mahu meminangnya. Dah monopos. Kalau UMNO yang nak pinang memang UMNO sekarang ni sudah tak tidak ada mata dan tidak ada nafsu ... mungkin UMNO pun dah sama juga monopos atau endropos Elok lah tu sama sama dah tamat jangka hayat.

Padaku dari pinang Ibrahim Ali lebih baik cari yang lain. Carilah perempuan Mongolia atau cari la penyanyi penyanyi yang berkenan. Tentang cari perempuan sebegini pemimpin UMno memang mempunyai kepakaran . 3 ADUN Perak pun boleh dipujuk rayu sehingga negeri Perak dapat dirampas.

Kalau tidak pun cari lah janda janda yang masih aktif dan segar yang belum sampai ke tarikh luput.

Tak usah lah ambil atau pinang Ibrahim Ali. Tak selera aku tengok ... bak kata al-brangi "Naik muak, mual, loya ketahap muntah hijau bila dengar si sundal ‘jalang politik’ Pasir Mas tu menggatal."

2 comments:

Seladang said...

Umno nak menambah badot bolehlah umno ambil Wakil Parlimen Pasir Mas itu untuk menghibur Najib Rosmah yang dalam keadaan bersedih bila mana bekas pengawal khasnya di dihukum gantung sampai mati atas membunuh dan menghancurkan Altantuyya dengan bom C4!

Pak Lubis said...

Orang macam ini mana ada rasa sedih. Dia suka hati kerana suami dia terlepas dari menghadiri ke mahkamah .

BERITA DARI BLOGGER 2