Sunday, April 12, 2009

Simpatinya Aku Kepada MatSamanKati dan Topeng Perak

http://perisik-rakyat.com/2009/04/aku-cuma-dapat-kena-maki-je.html
http://perakexpress.blogspot.com/2009/04/autopsy-bukit-gantang-2.html

Bila melayari posting dari kumpulan BloggersNetwork iaitu MatSamanKati dan Topeng Perak aku terasa amat sedih dan pilu bagaimana mereka dilayan sebegitu rupa oleh jentera jebtera pilihanraya PR. Aku tak sangka begitu susah ahli BloggersNetwork membantu Pakatan Rakyat semasa Pilihan Raya Kecil Bukit Gantang.

PR seolah olah menafikan keujudannya untuk membantu calun PR iaitu YB Nizar Jamaludin untuk memenangi kerusi Parlimen tersebut. Tiada langsung kerjasama diberikan malahan mereka seolah olah dipersendakan.

Walaupun kesukaran yang dihadapi oleh ahli ahli BloggersNetwork mereka tetap menjalankan tugasnya seberapa yang boleh untuk menyalurkan maklumat terkini kepada pelayar pelayar blog. Mereka bertugas tanpa memikirkan penat lelah walaupun perbelanjaan semasa membuat liputan dan menyampaikan maklumat ditanggong sendiri.

Segala penat lelah yang diperolehi bukan hendak diberi dengan senyuman tetapi cuba tengok wajah Hj Asmuni yang mencuka seperti sebelah ini. Memang orang tahu yang dia dulu seorang peguam terkenal di Ipoh tetapi janganlah pandang orang sebelah mata.

Walaupun begitu ucapan terima kasih saya ucapkan kepada bloggersnetwork yang telah membuat liputan dan menyampaikan maklumat terbaik semasa PRK Bukit Gantang tempoh hari.

Adalah diharapkan Pakatan Rakyat terutama PAS dan PKR menerima keujudan BloggersNetwork dengan memberi segala kemudahan yang perlu pada pilihanraya akan datang.

Syabas saya ucapkan dan diharap janganlah patah semangat untuk berjuang membantu PR dimasa akan datang.

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2