Friday, April 3, 2009

Apakan Daya - Dia Tetap Jadi Perdana Menteri Malaysia

Kata Antusabun dalam "AlBanjari on Line"

Puas dah menjerit, puas dah berlaporan polis, puas dah berdemo, puas dah bermemorandum, puas dah tangisan, puas dah cercaan, puas dah segala itu ini namun kini kita sudah ber PM kan baru. Yang lama jadi sejarah. Moga-moga tak jadi sampah. Yang baru meniti sejarah moga-moga tak di maki seranah. Apa yang boleh di harap, kita cuma berharap. Moga tak berulang yang sudah-sudah.

Kita perlu terus. Jadi penegur yang baik. Jangan leka dan alpa. Jangan kita hanya jadi pak angguk sahaja. Maruah juga perlu dijaga. Perlu dinilai dan dikritik sentiasa. Pujian hanya perlu atau kadang-kala. Perjuangan takkan selesai hingga sampai bila-bila. Ada penerus generasi akan datang untuk teruskan. Generasi kini perlu di didik sebaik mungkin. InsyaAllah. Alhamdulillah, penat dah berteka-teki dan meracau jiwa namun kini ia terjawab.

Kata A Mum of Three Mohd pula

"Walau pun ada usaha untuk menyekat Najib daripada menjadi PM... tapi rasanya, usaha ini tidak akan kesampaian. Cuma yang kita harapkan pada Najib.... berubahlah!!! Jadilah Perdana Menteri kepada semua rakyat Malaysia dan bukan kepada rakyat Malaysia yang bermazhab UMNO/BN dan sewaktu dengannya sahaja. Ingat..... sebagai pemimpin, amanah Allah ini amat berat. Jika tidak, disempurnakan dengan amanah, baik, adil dan saksama.... akan dipersoalkan oleh Allah di hari kemudian...."


Aku pula kata

Tiap malam aku berdoa supaya Najib tidak jadi PM Malaysia atas sebab rekodnya yang kurang baik didalam negeri dan telah mengakibatkan telah tersebar di arena antara bangsa. Semua orang pun tahu tak payah lah aku nak senaraikan satu persatu.

Lagi yang aku marah sangat apabila dia menggunakan kuasanya merampas Negeri Perak dari pemerintahan Pakatan Rakyat dengan cara yang amat kotor. Senyuman nya selepas merampas negeri Perak membuat aku terlalu marah.. Apakan daya marah aku tak menjadi apa apa kesan kepadanya.

Sehingga ke minit minit terakhir aku tetap berharap semoga YDPertuan Agong menolak Najib sebagai Perdana Menteri. Tapi apakan daya kerana aku tidak terdaya hendak buat lebih dari itu kerana aku tidak mampu untuk melawan kuasa YDPertuan Agong apalagi menderhaka terhadap Raja.

Aku cuma boleh berharap dan berdoa. Berdoa dan berharap tanpa usaha memang susah hendak di makbulkan tuhan . Apa yang patut aku usahakan.. aku tidak mempunyai kuasa seperti YDPertuan Agong. Malah ada lagi yang lebih berkuasa yang tidak dapat kita tandingi. Mungkin ada hikmah disebalik semua tragedi.. hanya itu yang dapat kita fikir dan ucapkan.


Apakan daya sekarang Najib dah jadi Perdana Menteri Malaysia. Sama sama lah kita lihat adakah dia mampu bertahan pada Pilihan Raya akan datang. Aku berdoa lagi semoga tercatit dalam sejarah Najib akan menjadi Perdana Menteri Malaysia yang paling singkat tempoh perkhidmatannya.

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2