Monday, May 11, 2009

Kenyataan Peguam Umno Berkaitan Keputusan Mahkamah Tinggi _DS Nizar MB Perak yang Sah

Dr Shafie Abdullah peguam UMNO memberi kenyataan dalam Berita TV3 pada jam 8.30 malam dengan berkata"keputusan itu hanyalah keputusan Mahkamah Tinggi dan bukan nya keputusan Mahkamah Persekutuan."

Aku tak berapa faham maksud yang dinyatakannya. Apa yang aku faham akan maksudnya ialah keputusan mahkamah tinggi ni macam tak laku atau boleh diperlekeh atau dipusing pusingkan.

Apa maksud beliau yang sebenar ? Boleh kah kita anggap kata kata beliau itu seperti menghina Mahkamah Tinggi yang telah memutuskan yang DS Nizar adalah MB Perak yang sah?.

3 comments:

penakiri said...

Sebenarnya UMNO dah jangka mereka kalah, seba itu dibawa ke mahkamah tinggi, jadi bila kalah, boleh merayu di mahkamah perseketuan.

Tapi masa zamry na batalkan keputusan sivakumar terhadap penggantunganya, bawa terus ke mahkamah tinggi. dorang menang dan tak boleh dirayu lagi..

cerdik-cerdik..

http://penakiri.blogspot.com/2009/05/episod-seterusnya.html

Pak Lubis said...

OOOO gitu ... pandai diaorang ni ye ... Boleh ke menang kalau kat mahkamah persekutuan atau mahkamah rayuan.

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

TU MACAM KATA-KATA NAK COVER MALU..

BERITA DARI BLOGGER 2