Wednesday, May 13, 2009

Dah Berbuih Mulut Minta Bubarkan DUN.

Dah ramai orang bersetuju bahawa cara menyelesaikan kemelut politik Perak ialah dengan membubarkan DUN. Bagi rakyat pilih balik kerajaan pilihan mereka .

Parti Gerakan sudah bercakap .
Parti MCA pun dah setuju.
Suhakam pun kata begitu .
Tengku Razaleigh pun setuju.
TS Mahyuddin macam bersetuju tetapi takut bos dia marah.
MIC belum nampak setuju tetapi mereka mungkin setuju kerana nak letak calun dalam PRK nanti.
Anak Mahathir si Marina pun dah cakap suruh bubarkan DUN

Jadi apa yang ditunggu lagi. Zambri dan YAB Nizar pergi mohon mengadap Tuanku Sultan minta perkenan bubarkan DUN. YAB Nizar tak ada masaalah .... memang dia berhasrat nak bubarkan DUN ....Jangan biarkan mulut rakyat berbuih buih macam buih sabun mencadangkan Bubarkan DUN ...........Bubarkan DUN....... Bubarkan Dun

Zambri yang berpendidikan sampai Phd patutnya tahu bahawa kemelut ini tentunya tidak akan berkesudahan. Tak tahu lah pulak kalau Phd tu ikut cara pintu belakang untuk mendapatnya. Sebab itu tak faham faham agaknya hasrat rakyat.

Tetapi kalau tak ada Phd pun tak kan tak faham faham. Tak kan bodoh sangat. Budak sekolah pun faham. Kata taraf macam Gandhi dan Mandela.
Mungkin takut hilang kuasa kerana kalau UMNO menang mungkin MB orang lain yang dipilih oleh Tuanku Sultan sebab dah pernah menjadi haram. kalau dah haram tetap haram selama lamanya . Macam Daging babi dan arak..... Sekarang ini nak menghalalkan yang haram lah ini.

Kalau UMNO/BN menang pada PRK tu nanti aku rasa PR menerima akan pilihan rakyat. Dan kalau PR menang UMNO /BN kena lah terima. UMno jangan lah bawak pulak kemahkamah kalau kalah. Kalau bawak ke mahkamah dah tentu PR tidak boleh menang . Itu semua orang dah tahu.

Bubarkan lah DUN......


No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2