Friday, April 10, 2009

Padah Politik Cara Lama

Petikan dari Akhbar Metro

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mendedahkan bahawa Barisan Nasional (BN), tewas pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan Dewan Undangan Negeri (DUN), Bukit Selambau, disebabkan mereka mengamalkan pendekatan politik lama, berbanding parti pembangkang yang menggunakan pendekatan politik baru.

“Kalau lihat pilihan raya kecil di dua bukit (Bukit Gantang dan Bukit Selambau), lihat parti lain, guna methodologi baru tapi Umno dan BN guna methodologi lama.

Komen.

Dah 52 tahun memerintah masih tak tahu UMNO yang gaya mentadbir cara lama. Sekarang baru tahu parti pembangkang telah maju berpuluh puluh tapak kehadapan.

“Kalau zaman muda kita dulu, kita letak songkok, kita letak batang pisang pun menang. Tapi, keadaan berbeza ketika ini,” katanya.

Komen

Jangan menghina Orang Melayu macam itu.. Orang Melayu dulu tak semua macam itu. Ada jugak yang memihak kepada pembangkang seperti Parti PAS dan Parti Socialis.

Yang pentingnya benteras rasuah dalam UMNO mulai dari mesyuarat Cawangan dan Bahagian dan seterusnya Perhimpunan Agong hinggalah ke Pilihanraya.





No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2