Friday, April 3, 2009

Tak Suka Najib

Memang saya tak suka dan bencikan Najib dan saya memang meluat tengok perangai dia dan isterinya Rosmah. Tetapi rasanya bukan hanya saya seorang sahaja yang meluat dan benci atau tak suka kan dia dan isterinya, malahan saya beranggapan ramai lagi yang berada diluar sana yang berperasaan macam saya .


Apabila saya tengok gambar Najib kebencian saya makin bertambah, malahan kalau gambar ketika dia tersenyum dengan bibir yang merah bertambah meluat lagi saya dengannya. Tak tahu apa sebab terjadi demikian. Apabila dia berucap dipentas dengan gayanya pun saya benci dan meluat apa lagi isu yang cuba dikatakannya seolah olah apa yang dikatakan nya semua bohong. Pada hal dia tidak berdosa pada saya secara peribadi. Dia tak kenal pun saya dan kami tidak pernah bersemuka.


Kepada isteri Najib pun saya meluat tengok gelagatnya yang bercium atas pentas dengan pelakun Bollywood. Tak tau langsung jaga imej sebagai isteri kepada Timbalan Perdana menteri pada ketika itu. Entah apa sebab nya lagi saya teramat benci yang meruap ruap dengannya. Bukan itu sahaja gaya jalan Rosmah yang terkedek terkedek pun saya benci. Tak pernah saya benci orang sebegini.


Padahal tidak pula dia kacau rumah tangga saya. Malahan apabila saya terlihat gambar nya dikaca TV saya akan terus beredar. Saya amat menyampah tengok muka dia. Tak selera langsung nak tengok seterusnya.


Walau bagaimana hebat sekali kebencian saya dan orang orang yang seumpama dengan saya, ia tidak menjadi kudis kepada Najib. Saya ini siapa pada dia. Bukannya saya berstatus tinggi dari dia malahan dia tidak tahu pun keujudan orang seperti saya yang membencinya.


Ramai lagi orang masih sukakan Najib. Malah Pak Lah yang secara halus dipaksa meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri amat suka dan sayangkan nya dan begitu juga Menteri Menteri dan Ahli Ahli Parlimen dan Ahli Ahli Dewan Undangan Negeri dari UMNO. Seandainya Pak Lah tidak sukakan Najib sudah tentu dia tak canangkan Najib sebagai penggantinya dan juga tidak akan cadangkan kepada YDPertuan Agong sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 6.


Raja Raja Melayu pun sukakannya. Kalau Najib dibenci oleh Raja Raja Melayu masa kan mereka mendengar nasihat Najib apabila merampas Negera Perak dan melantik Zambri sebagai Menteri Besar Perak. Malahan YDPertuan Agong pun sukakan kan Najib, kalau dia tak setuju dengan tingkah laku Najib yang begitu "popular" dimata dunia, YDPertuan Agong tidak akan berkenan melantik dia sebagai Perdana Menteri Malaysia.


Jadi kenapalah saya benci sangat dengan Najib dan isterinya. Mungkinkah saya terpengaruh dengan skandal skandal yang telah didedahkan keatasnya. Padahal skandal ni belum disahkan betul. Dia tidak berdosa pada saya secara peribadi.


Tetapi jika segala tuduhan keatasnya betul dia berdosa kepada saya sebab saya rakyat
Malaysia dan pastinya dia berdosa kepada semua rakyat Malaysia. Saya dan rakyat Malaysia teramatlah malu berPerdana Menterikan dia

No comments:

BERITA DARI BLOGGER 2